środa, 20 maja 2020

20 maja 2020 roku klasa 7b

Temat: Czy ta walka miała sens? E. Hemingway - „Stary człowiek i morze”.

Mam nadzieję, że przeczytaliście opowiadanie Hemingwaya? 

Dzisiaj obejrzycie krótki film - animację (nagrodzoną Oskarem w 2000 r.), który opowiada o 

wydarzeniach za pomocą malowanych na szkle 29 tys. obrazów. 

Pozycja obowiązkowa. To nic, że w języku angielskim.

Podczas oglądania zwróć uwagę na to, co dzieje się w trzech częściach. Rób notatki w zeszycie:
  • przed wyruszeniem Santiago na morze (życie w chacie, relacje z chłopcem, sen - co mu się śni, jakie to może mieć znaczenie?)
  • podczas wyprawy na morze (Jak rozwija się akcja? Który moment uważasz na najbardziej dramatyczny?)
  • po powrocie do wioski (reakcja ludzi, co się dzieje z Santiago?)
 https://www.youtube.com/watch?v=6Tz8wJCMT1E   (włącz pełny ekran!)



Zapisz w zeszycie ramowy plan wydarzeń.  Proponuję taki:


Przebieg zdarzeń - ramowy plan wydarzeń.
     1. Decyzja o dłuższej wyprawie w morze w celu przełamania złej passy.
     2. Postać Santiago na tle bezmiaru morza.
     3. Ryba na haczyku.
     4. Holowanie łodzi przez marlina.
     5. Zmagania rybaka z własnymi słabościami i zdobyczą.
     6. Zabicie ryby.
     7. Pojawienie się rekinów.
     8. Ryzykowna i beznadziejna walka Santiago z napastnikami.
     9. Zwycięstwo rekinów.
   10. Powrót rybaka do domu z obgryzionym szkieletem ryby.
   11. Sen o lwach.

Swoje notatki wyślesz do mnie razem z innymi z kolejnych lekcji. Na razie nie musisz nic wysyłać.

Dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz