sobota, 25 kwietnia 2020

klasa 8a starsze posty


KLASA 8a
23 marca 2020 roku
Powtórzcie "Żonę modną" Ignacego Krasickiego. Oto pomoce:  


Cechy gatunkowe satyry:
– wyraża krytyczny stosunek autora do elementów rzeczywistości
– piętnuje i wyśmiewa opisywane zjawiska, wady ludzkie
– wykorzystuje wyolbrzymienie i ironię
– jej bohaterami mogą być zarówno ludzie, jak i zwierzęta


25 marca 2020
Temat: Dlaczego kogut nie został artystą? Sławomir Mrożek „Artysta”

Obejrzyjcie prezentację. Na jej podstawie (krok po kroku, strona po stronie) zapiszcie do zeszytu notatkę.
Zadania dla chętnych: zapiszcie w zeszycie.
 



 
Jeśli link na tej stronie się nie otwiera, skopiuj go i wpisz w wyszukiwarkę. Powodzenia! 

26 marca 2020 roku

Temat: Na tropach tradycji – Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze

Przeczytaj fragment utworu, a następnie pracuj z prezentacją. Zapisz notatkę w zeszycie.


Fragment zamieszczam jako plik we WSiP-necie.


27 marca 2020 roku

Temat: Reportaż - na podstawie fragmentu "Tędy i owędy" M. Wańkowicza.

Obejrzyj prezentację. Do zeszytu zapisz:

1.     Książka ma charakter wspomnieniowy, wszystkie teksty łączy bohater, którym jest sam autor. Opowiadania mają charakter gawędy, można się w nich także doszukać podobieństwa do reportażu, bo są oparte na faktach. 
Melchior Wańkowicz – narrator opisuje lata swojej młodości, czasy szkolne i studenckie, doświadczenia ze Stanów Zjednoczonych tuż po wojnie i lata sześćdziesiąte w PRL-u.
2.     Elementy świata przedstawionego: z punktu 3 prezentacji.
3.     Czym jest reportaż ?: z punktu 4 prezentacji.
Przeczytaj, obejrzyj reportaże zamieszczone w linkach.



<div style="width: 100%;"><div style="position: relative; padding-bottom: 133.07692307692307%; padding-top: 0; height: 0;"><iframe frameborder="0" width="260" height="346" style="position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%;" src="https://view.genial.ly/5e6e53464b44a00fb793bb24" type="text/html" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" scrolling="yes" allownetworking="all"></iframe> </div> </div>



30 marca 2020 roku

W poniedziałek piszecie próbny egzamin, więc nie polecam Wam nowego tematu lekcji.  Proszę
jedynie, byście wypracowania przysłali do mnie napisane w wordzie, bo inaczej trudno mi będzie 
sprawdzać. Poza tym zastosujcie się do wskazówek dyrekcji.
Piszcie mądrze! Powodzenia.

    31 marca  i 1 kwietnia  2020 roku

    Temat: Oglądamy film  Jana Komasy  "Miasto 44".



Kolejne dwie lekcje przeznaczmy na obejrzenie doskonałego filmu  Jana Komasy " Miasto 44".

  https://vod.tvp.pl/website/miasto-44,24653880

Sprawdziłam Wasze egzaminy. Teraz proszę dla odmiany o samodzielną pracę- zanalizujcie, co zrobiliście dobrze, a co trzeba powtórzyć. W tym celu wysyłam zasady oceniania. Obejrzyjcie też film omawiający egzamin. Pani z filmu niekoniecznie ma takie samo zdanie jak przygotowujący test. Tak bywa.  https://youtu.be/yHYIZ7Hzoz8

2 kwietnia 2020 roku

Jutro rano, w piątek,  dodam plik z testem poprawkowym z "Syzyfowych prac". Chętni pobiorą go, wypełnią, podpiszą imieniem i nazwiskiem i prześlą w wordzie do mnie. Nie mogą to być zdjęcia, bo nie da się sprawdzać z powodu słabej jakości. Uznam tylko prace samodzielne. Przesyłać można do godziny 10.

6 kwietnia 2020 roku
Temat: Czego dowiadujemy się o powstaniu warszawskim z filmu Jana Komasy?


           Notatka powinna znaleźć się w zeszycie.
   1. Przedstaw swoje pierwsze wrażenia po obejrzeniu filmu. Dokończ zdania.
       • Największe wrażenie wywarło na mnie…
       • Najbardziej wstrząsnęła mną scena…
       • Najbardziej wzruszający fragment dotyczy…
       • Nie podobało mi się…
       • W filmie przeszkadzało mi…

  2.  Wyjaśnij znaczenie tytułu filmu
      miasto -
       44 -
  3. Opisz sytuację życiową głównego bohatera, Stefana,  przedstawioną na początku filmu.
  4.  Przypomnij, do czego był zobowiązany żołnierz Armii Krajowej. Jak brzmiała przysięga, którą
       składał? Jakie obowiązki z niej wynikały? Oceń, jak bohaterowie wypełniali tę przysięgę.
  5. Wyjaśnij znaczenie ostatniej sceny filmu.
   
       Teraz czas na powtórzenie. Przypomnij sobie zasady pisania krótkich form wypowiedzi. Plik z zasadami ich tworzenia zamieszczam na WSiP-necie.
       Prezentacja zawiera polecenia.  Wykonaj ćwiczenia: 1, 4, 6,  9, 10.
      Adres 
 https://view.genial.ly/5e7c891b61cb290d8bee576e/presentation-krotkie-formy-wypowiedzi

       Prześlij swoją pracę na mój adres mailowy do czwartku  9.04. ( word)
 
7  kwietnia 2020 roku
Temat: Mieszkańcy Warszawy w  powstaniu w pamiętniku Mirona Białoszewskiego.





Proponuję Wam  pracę z doskonałą lekcją przygotowaną przez p. M. Książek. Lekcja zawiera ogrom materiału- ja wykorzystam tylko jego część.
  Najpierw odpowiedz na pytanie? Ile dni trwało Powstanie Warszawskie? Pomoże w tym prezentacja  KALENDARIUM POWSTANIA


Możesz przyjrzeć się też kalendarium w innej, ale bardzo ciekawej formie:

1.     Obejrzyj film: MIASTO RUIN. 

                       https://vimeo.com/20199219
2.     Posłuchajcie współczesnej wersji piosenki powstańców.
                https://youtu.be/lAZD_EvnwMQ

Zachęcam Was do zaśpiewania z młodymi wykonawcami:  śpiewanie poprawia nastrój i ma wiele innych zalet
Chciałabym, abyście pozwiedzali wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego.
link
                      
    8 kwietnia 2020 roku
               Temat: Wielkanoc z krzyżówką.
       
  Dziś już świątecznie i beztrosko. Proponuję łatwiutką krzyżówkę wielkanocną. Kto chce, niech  ją wydrukuje i wklei do zeszytu. Kto nie ma takiej możliwości, niech zapisze tylko hasła.





 

Jeśli ktoś z Was chciałby powtarzać do egzaminu, proszę korzystać z linków:



https://view.genial.ly/5e8a11eeba81d90dfb5c83ae/presentation-dzieje-jacka-soplicy


                     15 i 16 kwietnia 2020 roku
             Temat: Powtarzamy: "Pan Tadeusz". 
     
    Przed Wielkanocą  zaproponowałam powtórkę z "Pana Tadeusza". Na dwie kolejne lekcje  
    polecam  zajęcia poświęcone tej lekturze.
        1. Fabuła w utworze:
           2. Inwokacja: 
         3.  Epopeja
        4. Zwyczaje szlacheckie   https://youtu.be/Lbv0jVrPldE 
       5. Spór o zamek   https://youtu.be/H2WMl_8XXtA
     Proszę o uzupełnienie notatek z lekcji dotyczących lektury. W następnym tygodniu napiszecie test
      z "Pana Tadeusza".   
    Jakoś nie mogę się doczekać prac z 6.04. Pamiętajcie, egzamin przełożono, a nie odwołano!
  
 17 kwietnia 2020 roku

Temat: Powtórka przed egzaminem- A.Mickiewicz "Dziady" cz.II.

Proszę o powtórzenie tej lektury obowiązkowej. Posłuży temu prezentacja oraz omówienie utworu ze znanej Wam serii Wiedza z wami podstawówka
             https://youtu.be/wNVZrpZ-wIg

                  https://youtu.be/PkrEoGnLaz0

20 kwietnia 2020 roku 
     
         Temat: Nastrojowa ballada i  zdradzona miłość- w jaki sposób poeta głosi prawdy 
                      ludowe? (ballada- powtórzenie)

                    Kolejna lekcja powtórzeniowa. Prezentacja pomoże Wam przypomnieć "Świteziankę"
             A. Mickiewicza.
             







            Jako podsumowanie proponuję ćwiczenia on-line z wordwalla.








W piątek napiszecie sprawdzian z lektur obowiązkowych autorstwa A. Mickiewicza. Najpierw proponuję II część "Dziadów", "Świteziankę" i "Sonety krymskie".
Tak jak informowałam,  wykonanie zadań z 6 kwietnia zostanie przeze mnie ocenione. 
Proszę o przeczytanie posta na stronie głównej.




21 kwietnia 2020 roku

Temat: Świat i człowiek w „Stepach akermańskich”- przypomnienie.

Kolejna powtórka  utworu A. Mickiewicza- „Stepy akermańskie”. Proponuję prezentację, która doskonale poprowadzi Was, krok po kroku, od analizy do  interpretacji tej lektury obowiązkowej.
 Oto link:


Dla chętnych: ćwiczenie z wordwalla.

23 kwietnia 2020 roku

   Temat: Przed sprawdzianem-ćwiczenia.

   Jutro napiszecie sprawdzian. Proponuję więc krótkie podsumowanie- w formie łamigłówek.

   Kilka adresów do wordwalla. Te ćwiczenia są naprawdę przyjemne.
         








 Jutrzejszy test sprawdza znajomość lektur obowiązkowych. Pytania odnoszą się kolejno do: II części "Dziadów", "Świtezianki" i "Stepów akermańskich". Pytania są różnorodne, więc uważnie czytaj polecenia. Zaznaczam, że test ma włączony program wykrywający ściąganie.
Masz 75 minut na rozwiązanie. Po tym czasie test zostanie dezaktywowany.

    Rozwiązanie testu możesz rozpocząć najwcześniej 24.04. (piątek) o godz. 10.00. Od tego czasu liczy się 75 minut. Test aktywuje się właśnie o 10.00. ( może być opóźnienie techniczne). 
  Wejść należy pod ten adres- tam napisane jest, co masz robić.
Test jest automatycznie sprawdzany i oceniany. Od razu poznacie też prawidłowe odpowiedzi.


 

24 kwietnia 2020 roku

Temat: Test sprawdzający znajomość lektur obowiązkowych.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz