piÄ…tek, 24 kwietnia 2020

klasa 6 starsze posty

Zadania na poniedziałek i wtorek (23.-24.03.)

Pobawcie się frazeologią, słownictwem i ortografią. Z zabawy - nauka. Zapraszam!
Przypominam, że będziemy kontaktować się też na blogu https://blogiemwwirusa.blogspot.com





    https://wordwall.net/pl/resource/495850/frazeologia-klasa-7
https://wordwall.net/pl/resource/953795/polski/znajomo%c5%9b%c4%87-zwi%c4%85zk%c3%b3w-frazeologicznych
https://wordwall.net/pl/resource/252068/powiedzenia-i-przys%C5%82owia 

https://learningapps.org/3540122

           25 marca 2020 roku 
         Temat: Części zdania- ćwiczenia.


Mieliśmy dużą przerwę, więc na początek proponuję ćwiczenia przypominające wiadomości o częściach zdania.
Temat wpiszcie do zeszytu, odpowiedzi także. Odpowiedzi zamieszczę na WSiP-necie, wtedy się sprawdzicie.
Zadania znajdziesz w pliku na WSiP-necie.
                26 marca 2020 roku
 Temat: „Na ekranie – zdanie”. Zdania podrzÄ™dnie zÅ‚ożone.  
 Czytaj wiÄ™cej...


Zdanie złożone- co muszę umieć
  •  rozpoznajÄ™ zdanie zÅ‚ożone, potrafiÄ™ wskazać je w tekÅ›cie
  • uzupeÅ‚niam zdanie wskazanym zdaniem skÅ‚adowym
  • wiem, czym różni siÄ™ zdanie pojedyncze od zdania zÅ‚ożonego
  • nazywam rodzaje wypowiedzeÅ„ zÅ‚ożonych
  • tworzÄ™ wskazane zdania zÅ‚ożone współrzÄ™dnie lub podrzÄ™dnie
  • pytam zdaniem nadrzÄ™dnym o zdanie podrzÄ™dne
  • sporzÄ…dzam wykresy zdaÅ„ zÅ‚ożonych współrzÄ™dnie i podrzÄ™dnie
  • wskazujÄ™ w zdaniu podrzÄ™dnie zÅ‚ożonym zdanie nadrzÄ™dne i podrzÄ™dne
  • stosujÄ™ w wypowiedziach ustnych i pisemnych różne typy zdaÅ„ zÅ‚ożonych
  •  przeksztaÅ‚cam zdanie pojedyncze na zÅ‚ożone i odwrotnie     
  • znam i stosujÄ™ zasady interpunkcji w zdaniu zÅ‚ożonym

1. Najpierw przypomnijmy sobie, czym różni się zdanie pojedyncze od złożonego.
ZapamiÄ™taj: 
Zdanie pojedyncze zawiera jedno orzeczenie.
Zdanie złożone zawiera dwa orzeczenia.
Zdanie składowe to część zdania złożonego zawierająca orzeczenie. Zdania składowe najczęściej są oddzielone przecinkiem.

2.  Aby sprawdzić umiejÄ™tność odróżniania zdania pojedynczego od zÅ‚ożonego, wykonaj ćwiczenie ukryte pod tym linkiem: 


 3. Teraz zajmijmy siÄ™ zdaniami zÅ‚ożonymi. Z  klasy 5 wiecie, że wyróżniamy dwa typy zdaÅ„ zÅ‚ożonych: zÅ‚ożone współrzÄ™dnie i zÅ‚ożone podrzÄ™dnie.  
 
Zdanie złożone, w którym jedno zdanie składowe jest określane przez drugie, nazywamy zdaniem złożonym podrzędnie, np. Rozmawiali o filmie, (o którym?) który został nagrodzony.
Zdanie określane to zdanie nadrzędne, zdanie określające jest zdaniem podrzędnym. W zdaniu złożonym podrzędnie zdania składowe oddzielamy przecinkami.

 Na poczÄ…tku zdania podrzÄ™dnego zazwyczaj znajdujÄ… siÄ™ spójniki lub zaimki. Nazywamy je wskaźnikami zespolenia. O zdanie podrzÄ™dne zadajemy pytanie.
4. Wykonaj ćwiczenie 4 z podręcznika z działu składnia, temat: Zdanie złożone podrzędnie. Zadaj pytania, na które odpowiadają wyróżnione zdania składowe.
 
Odpowiedź:
LubiÄ™ horrory, (dlaczego?) bo podnoszÄ… adrenalinÄ™.
Kiedy je oglądam, mogę odreagować własne lęki (kiedy?).
Są to filmy, (jakie?) które symbolicznie przedstawiają zło świata. Takie filmy straszą, (po co?) żeby przed czymś przestrzec.
Uważam, (co?) że horrory wywołują koszmary.
Nie chcę rozmawiać o czymś, (o czym?) czego nie znoszę.
Myślę, (co?) że horrory są pozbawione głębszych wartości.
Jeżeli chcesz oglądać filmy słabe artystycznie, wybieraj horrory.(kiedy?)

5. Praca domowa- ćw. 6 z dziaÅ‚u skÅ‚adnia, temat:Zdanie zÅ‚ożone podrzÄ™dnie. 

27 marca 2020 roku
Temat: „Melomani sÄ… wzywani” .Zdania współrzÄ™dnie i podrzÄ™dnie zÅ‚ożone.

1.     Przypominamy wiadomoÅ›ci o zdaniach współrzÄ™dnie zÅ‚ożonych- skorzystaj z lekcji pod podanym niżej linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/D15NBNgNG
2.     Wykonaj ćwiczenia 1, 2 ze strony e-podrÄ™cznik.
3.     Z tej samej strony Przeczytaj: Sposoby Å‚Ä…czenia zdaÅ„ zÅ‚ożonych. Zapisz zwiÄ™zÅ‚Ä… notatkÄ™ z tabelki – Jak Å‚Ä…czÄ… siÄ™ ze sobÄ… zdania-, a nastÄ™pnie zapisz:
KÅ‚opotliwa może siÄ™ okazać interpunkcja zdaÅ„ współrzÄ™dnie zÅ‚ożonych. Należy tu pamiÄ™tać o ważnej zasadzie:
·       przecinkami oddzielamy zdania przeciwstawne i wynikowe,
·       nie oddzielamy przecinkami zdaÅ„ Å‚Ä…cznych i  rozÅ‚Ä…cznych.
JeÅ›li jednak powtarza siÄ™ spójnik charakterystyczny dla zdaÅ„ Å‚Ä…cznych i  rozÅ‚Ä…cznych, to przed drugim i kolejnym użyciem powinien pojawić siÄ™ przecinek, np.:
Ani nie skończyliśmy zadania, ani nam nie wyszły dobre wyniki.
Albo pójdÄ™ na spacer, albo posiedzÄ™ w domu.
4.     Wykonaj ćwiczenie 8 z podrÄ™cznika do nauki o jÄ™zyku – dziaÅ‚ SkÅ‚adnia, temat: Zdania współrzÄ™dnie i podrzÄ™dnie zÅ‚ożone.

30 marca 2020 roku
  Temat:„I Å‚aciate, i kudÅ‚ate, prÄ™gowane i skrzydlate...”Zasady użycia znaków  
   interpunkcyjnych.

   Na poczÄ…tek proponujÄ™ pracÄ™ z e-podrÄ™cznikiem.
  1.  Otwórz stronÄ™ https://epodreczniki.pl/a/przecinek-kropka-myslnik-wykrzyknik-pytajnik---co- 
      krok/DntMLkSib 
           a. wykonaj ćwiczenie 1, a nastÄ™pnie zapisz notatkÄ™:
    W zdaniu pojedynczym przecinkiem rozdzielamy jednakowe części zdania
    (podmioty, przydawki, dopeÅ‚nienia, okoliczniki), jeÅ›li nie sÄ… poÅ‚Ä…czone spójnikami, np. Moi   
    znajomi majÄ… w domu psa, chomika, cztery koty i węża boa.
       PamiÄ™taj! Nigdy nie oddzielaj przecinkami zwiÄ…zków zdania: podmiotu od orzeczenia,  
       przydawki od podmiotu, okolicznika od czasownika itp.

    JeÅ›li jakiekolwiek wyrazy (także spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinka) powtarzajÄ… siÄ™
    to powtórzenia trzeba oddzielić przecinkiem, np.:
    Dawno, dawno temu żyÅ‚ sobie król i królowa**,** i królewna**,** i rycerz**,** i smok.
              b. wykonaj ćwiczenie 3. Zauważ, że możesz sprawdzić wykonanie. 
                   Kiedy to zrobisz, wpisz tabelkÄ™ do zeszytu. 
     2. Wykonaj ćwiczenie 4. Sprawdź wykonanie. Nie wpisuj do zeszytu.
     3.  W podrÄ™czniku do nauki o jÄ™zyku z dziaÅ‚u PiszÄ™ poprawnie – część 2. Zasady użycia znaków 
      interpunkcyjnych- przeczytaj informacje dotyczÄ…ce funkcji znaków interpunkcyjnych.

Przypominam o lekturze "Ania z Zielonego Wzgórza".
              31 marca 2020 roku

Temat: To już znamy, powtarzamy – „Nie ma lustra, które by lepiej odbijaÅ‚o czÅ‚owieka niż jego sÅ‚owa”.

Dziś powtórzycie wiadomości ze składni. Proponuję linki do pomocnych stron.

https://view.genial.ly/5e792a069010e30dada784c1/interactive-image-interactive-image?fbclid=IwAR0ftoy- pTqsSk0SnDeU4Yq-29t0c7PaNbYUatGUmaenCa69KT-PNSv3Z3o 


https://view.genial.ly/5e73aa2234adcc102c3ab559/presentation-pan-od-polskiego-czesci-mowy

  

Jutro wykonamy kilka ćwiczeń.
https://view.genial.ly/5e73aa2234adcc102c3ab559/presentation-pan-od-polskiego-czesci-mowyhttps://
view.genial.ly/5e73aa2234adcc102c3ab559/presentation-pan-od-polskiego-czesci-mowy

          1 kwietnia 2020 roku
Temat: To już znamy, powtarzamy – dzieÅ„ drugi.


Tak jak obiecałam- kilka miłych ćwiczeń utrwalających. Wykonaj tyle, ile chcesz.
https://view.genial.ly/5e6dee1980c12e0fd172f448/horizontal-infographic-lists-czesci-zdania
https://animoto.com/play/SsMGChBAxsJsjb7z8rGk8Q?fbclid=IwAR3Ez66k3aGCeeBixzQgTpbyKak4V_p1ifnJeQxo7V36YJBq2w236u-TL-o
https://learningapps.org/1142374
https://learningapps.org/9760899
https://learningapps.org/1851258
https://learningapps.org/8769119
https://learningapps.org/4589546


 2 kwietnia 2020 roku

Temat: Wiecie, co było pierwszego kwietnia?

 No wÅ‚aÅ›nie, wiecie? ProponujÄ™ Wam zabawÄ™ i jednoczeÅ›nie pracÄ™ z prezentacjÄ…, która znajduje siÄ™ pod adresem:

https://view.genial.ly/5e8383bd260c290e3978efc3/presentation-primaaprilis

Nie musicie robić notatek! Dobrej zabawy.

       3 kwietnia 2020 roku
              Temat: SkÅ‚adnia w piguÅ‚ce- lekcja on-line.

    ProponujÄ™ wysÅ‚uchanie lekcji jÄ™zyka polskiego, która jest podsumowaniem wiadomoÅ›ci ze skÅ‚adni.
 Z powodów technicznych nie jestem prowadzÄ…cÄ…, ale pani nauczycielka robi to doskonale.
                  Polecam.
                                  Adres:        https://youtu.be/HA4Eb4wuIOQ

    Przypominam o lekturze. JeÅ›li ktoÅ› nie ma książki, znajdzie jÄ… tu:
    http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Ania%20z%20Zielonego%20Wzg



               6 kwietnia 2020 roku




         Temat: Å»ycie ze szczyptÄ… fantazji” . Pisownia zakoÅ„czeÅ„ -i, -ii, -ji



          1.  Przypomnij zasady pisowni zakoÅ„czeÅ„ niektórych rzeczowników w dopeÅ‚niaczu, celowniku i  

             miejscowniku. PodrÄ™cznik do nauki o jÄ™zyku- PiszÄ™ poprawnie – część 2. Pisownia zakoÅ„czeÅ„                 -i, -ii-ji

          2 Podane wyrazy zapisz w formie dopeÅ‚niacza liczby pojedynczej.

           policja – ...................................................... gracja – ......................................................

           epopeja – .................................................... żmija – .......................................................

          nadzieja – ................................................... recytacja – ..................................................

          komedia – ................................................... ziemia – ......................................................
          kwestia – .................................................... mitologia – .................................................

          3. Utwórz zwroty, wpisujÄ…c podane rzeczowniki w odpowiednie miejsca we wÅ‚aÅ›ciwych

          formach gramatycznych.


          emocja, emigracja, fantazja, funkcja, epidemia, sugestia, energia, entuzjazm


         przeżywać wiele ......................................... ulegać zbiorowej ........................................
         wybuch ....................................................... sprawować wiele .......................................
         puÅ›cić wodze .............................................. mieć wiele niespożytej ..............................
         wyjechać na ................................................ być peÅ‚nym ...............................................

    Sprawdź w sÅ‚owniku ortograficznym, czy wszystko jest poprawnie.
   
  Na zakoÅ„czenie trochÄ™ pouczajÄ…cej zabawy. Pod linkami sÄ… gry ortograficzne.
 
                  https://wordwall.net/pl/resource/808776/polski/pisownia-zako%c5%84cze%c5%84-i-ii-ji                     

                 7  kwietnia 2020 roku
           
                  Temat: Na pożegnanie ze skÅ‚adniÄ….
    Dzisiaj wykonacie zadane przeze mnie testy ze WSiP-netu. JeÅ›li bÄ™dÄ… trudnoÅ›ci z
  zalogowaniem do portalu czy zapisaniem testu- nie przejmujcie siÄ™. Należy próbować do
   skutku. 
 
                          8 kwietnia 2020 roku


                     Temat: Wielkanoc z krzyżówkÄ….
           
       DziÅ› już Å›wiÄ…tecznie i beztrosko. ProponujÄ™ Å‚atwiutkÄ… krzyżówkÄ™ wielkanocnÄ…. Kto chce,  
      niech jÄ… wydrukuje i wklei do zeszytu. Kto nie ma takiej możliwoÅ›ci, niech zapisze tylko hasÅ‚a. 




                        15 i 16 kwietnia 2020 roku   Lekcja dwugodzinna

 Temat: „Na poczÄ…tku byÅ‚o sÅ‚owo…” . Stary Testament, KsiÄ™ga Rodzaju.
   DziÅ› bÄ™dziesz pracować z podrÄ™cznikiem. Otwórz go RozdziaÅ‚ 3. MaÅ‚e filozofowanie
   Stary Testament KsiÄ™ga Rodzaju

            1.     Na poczÄ…tku zapisz wyrazy bliskoznaczne do czasownika stworzyć, np.
          
stworzyć = uformować, wykreować, uczynić, ukształtować

   oraz zwiÄ…zki frazeologiczne z tym czasownikiem:
stworzyć arcydzieÅ‚o – być autorem, twórcÄ… wyjÄ…tkowego dzieÅ‚a, napisać, skomponować szczególny utwór;
stworzyć dobrÄ… atmosferÄ™ – wywoÅ‚ać dobry nastrój;
stworzyć coÅ› z niczego – osiÄ…gnąć wyniki przy minimalnych Å›rodkach;
taki, jak go Pan Bóg stworzyÅ‚ (jak go stworzyÅ‚a natura) – nagi, bosy, pierwotny.
       2.     Teraz przeczytaj tekst z podrÄ™cznika.
       3.    Wykonaj ćwiczenie 2. z e-podrÄ™cznika https://epodreczniki.pl/a/swiat-stworzony-przez-boga/D9d99Fl4D . Sprawdź swoje odpowiedzi. Nie przepisuj do zeszytu, ale staraj siÄ™ zapamiÄ™tać poczÄ…tek i koniec stwarzania. ProponujÄ™ komiks- coÅ› na wesoÅ‚o(ćw. 7 w e-podrÄ™czniku albo w doÅ‚Ä…czonym pliku we WSiP-necie)).
                           

            4.     Dlaczego czÅ‚owiek zostaÅ‚ stworzony jako ostatni? Jaki byÅ‚ czÅ‚owiek, którego stworzyÅ‚ Bóg? UzupeÅ‚nij notatkÄ™.
Stworzony na …………………………………………………..Boga.
Ma panować nad ………………………………………………..
OtrzymaÅ‚ od Boga……………………………………………….
ZostaÅ‚ obdarzony Bożym………………………………………..
    5.     Jakie zadania zostaÅ‚y powierzone czÅ‚owiekowi? WyjaÅ›nij wÅ‚asnymi sÅ‚owami cytaty z Biblii.
BÄ…dźcie pÅ‚odni i rozmnażajcie   ...i uczynili jÄ… sobie poddanÄ…-……………………………………………………………………………………….
    6.     WedÅ‚ug starożytnych Greków bogowie stworzyli ludzi niedoskonaÅ‚ych. A jak oceniÅ‚ swoje dzieÅ‚o Bóg?  Jaki przymiotnik na to, co stwarzaÅ‚ Bóg w kolejnych dniach, powtarza siÄ™ czÄ™sto w biblijnym opisie jego dzieÅ‚a? Jak należy rozumieć to okreÅ›lenie?
Bóg oceniaÅ‚ swe dzieÅ‚a, używajÄ…c przymiotnika  …………….., co można rozumieć jako……….
    7.     PrzeczytaÅ‚aÅ›/przeczytaÅ‚eÅ› biblijnÄ… opowieść o stworzeniu pierwszych ludzi. Napisz, co jeszcze wyjaÅ›nia ten fragment.
We WSiP-necie dołączyłam plik z komiksem i rysunkami obrazującymi stworzenie świata. Kto chce, może wydrukować i wkleić do zeszytu.
Zwróćcie uwagę, że to lekcja dwugodzinna, czyli na środę i czwartek.


Wiem, że sÄ… techniczne problemy z testami. Niestety, ja nie mam na to wpÅ‚ywu.  Podziwiam WaszÄ… wytrwaÅ‚ość. JeÅ›li nic siÄ™ nie poprawi, bÄ™dziemy zmuszeni znaleźć inne rozwiÄ…zanie.                

           17 kwietnia 2020 roku


       Temat: Na tropie biblizmów.

1.     Zapisz temat lekcji. Teraz przeczytaj informacjÄ™ o zwiÄ…zkach frazeologicznych. Zapisz wszystko, co napisaÅ‚am w ramkach.

Wyrazy wchodzą ze sobą w różne związki. Jeśli są połączone na stałe i współtworzą nowe znaczenie, mówi się o związkach frazeologicznych. Żeby się nimi poprawnie posługiwać, trzeba znać ich znaczenie.

2.     Zapisz definicjÄ™ biblizmu.

Biblizmy – wyrazy lub zwiÄ…zki frazeologiczne majÄ…ce swoje korzenie w Biblii.

           Inne źródÅ‚a frazeologizmów to mitologia grecka, literatura i kultura masowa.

3.     Obejrzyj prezentacjÄ™. Zapisz w zeszycie 4-5 frazeologizmów i ich znaczenie. Wybierz te, które sÄ… dla Ciebie maÅ‚o znane.


4.     Na zakoÅ„czenie sprawdź, co zapamiÄ™taÅ‚eÅ›/aÅ› z lekcji.


 https://wordwall.net/pl/resource/948693/polski/frazeologizmy-biblijne


      20 kwietnia 2020 roku

  

    Temat: Jak korzystać ze sÅ‚ownika frazeologicznego? Frazeologizm poprawny czy bÅ‚Ä™dny?

         Na poprzedniej lekcji tropiÅ‚eÅ› biblizmy. Wiesz, co to zwiÄ…zek frazeologiczny. ProponujÄ™ dziÅ› 
    trochÄ™ zabawy   z prezentacjÄ…. Wiem, że znajdziesz w niej coÅ›, co lubisz.

       Zapisz w zeszycie notatkÄ™ dotyczÄ…cÄ…  przeznaczenia sÅ‚ownika frazeologicznego budowy. Dalej 


     pracuj zgodnie z poleceniami.

             Ważne: Nie wykonuj polecenia z 10. slajdu.

  

     Ciekawe, czy podejmiesz wyzwanie MC Sobieskiego? Kto bÄ™dzie chÄ™tny do zadania dla 



      chÄ™tnych? Czekam. PiÄ…tki też czekajÄ….

    https://view.genial.ly/5e80c53550a0310d8c346051/presentation-slownik-frazeologiczny


             21 kwietnia 2020 roku



Temat: „Wkroczyć w jÄ™zykowy Å›wiat ze sÅ‚ownikiem za pan brat”. SÅ‚ownik poprawnej polszczyzny.



DziÅ› lekcja o bardzo dobrze znanym Wam sÅ‚owniku.  Zapisz w zeszycie temat i definicjÄ™.



Słownik poprawnej polszczyzny podaje poprawne formy wyrazów oraz przykłady ich właściwego użycia. Zawiera również informacje o znaczeniu słów.

Korzystać będziesz ze swego podręcznika do nauki o języku oraz ćwiczeń z e-podręcznika.

          1.    podrÄ™cznik, s. 194, ćw. 3., 4. ProszÄ™ wykonać te ćwiczenia, wpisać utworzone zwiÄ…zki wyrazowe do zeszytu  

i    ZAPAMIĘTAĆ !!!   JeÅ›li mamy wÄ…tpliwoÅ›ci, to zaglÄ…damy do …..?  DostÄ™pny także w sieci.



         2.  Podobne ćwiczenia trenujÄ…ce Twój jÄ™zyk polski znajdziesz tu:


      Wykonaj tyle ćwiczeÅ„, ile uznasz za konieczne. Zauważ, że możesz sprawdzić poprawność wykonania.

W zeszycie zapisz te wyrazy bądź związki, których poprawne użycie mogą sprawić Ci trudności.


    22 kwietnia 2020 roku


      Temat: Jak napisać kulturalnego maila?



 Piszecie do mnie bardzo dużo listów elektronicznych. Bardzo mnie one cieszÄ…. PrzyszedÅ‚ jednak czas, by sprawdzić, czy umiecie je pisać. ProponujÄ™ dziÅ› lekcje z mailem.




1.     Jak piszemy: mail czy email?



               Poprawna pisownia   mail                                     Niepoprawna pisownia email



  PoprawnÄ… formÄ… tego rzeczownika, pochodzÄ…cego od angielskie e-mail, jest wyraz: MAIL.    

 AlternatywnÄ… wersjÄ… jest e-mail. Jednak idÄ…c na skróty i pomijajÄ…c '-', popeÅ‚niamy bÅ‚Ä…d.

Warto pamiętać, że dopuszczalne jest również spolszczenie pisowni, a zatem możemy napisać mejl.
Należy odnotować, że mail i mejl mają charakter potoczny, a e-mail oficjalny.
     PrzykÅ‚ady:
Tu trzeba wpisać dane kontaktowe: nazwisko, mail i telefon.
W bazie mamy jedynie mail. Login i hasło są niewidoczne.
Mail czy tradycyjna pocztówka? W jakiej formie wysłać życzenia świąteczne?

2.     Pracujcie z prezentacjÄ…. WyjaÅ›ni Wam wszystkie wÄ…tpliwoÅ›ci. Każdy kolejny mail do mnie bÄ™dzie już doskonaÅ‚y!
https://view.genial.ly/5e9cb6bbb65e370dac862046/presentation-jak-napisac-kulturalnego-maila        

         23 kwietnia 2020 roku  
      Temat: W galerii sztuki.

  Dzisiejsza lekcja jest wstÄ™pem do projektu, którego wykonanie zaproponujÄ™ Wam w piÄ…tek. Projekt ma zwiÄ…zek z malarstwem, dlatego na poczÄ…tek wybierzmy siÄ™ do galerii sztuki.

   ProszÄ™ o przyjemnÄ… pracÄ™ z prezentacjÄ…. PrzyjemnÄ…, bo bez wysiÅ‚ku, szczególnych zadaÅ„.
       

Dla chętnych: Podaję link do wirtualnego zwiedzania jednej z najsłynniejszych galerii świata- Galerii Uffizi we Florencji.
 Polecam!!!    Spróbujcie wybrać siÄ™ do Italii https://www.uffizi.it/en/online-exhibitions/uffizi-virtual-tour  



               24 kwietnia 2020 roku

             Temat: Jak opisać obraz?- instrukcja.

·       DziÅ› nastÄ™pny krok przygotowujÄ…cy do podjÄ™cia pracy nad projektem. ProszÄ™ do zeszytu wpisać

notatkę dotyczącą budowy opisu obrazu. Można przerysować moją propozycję.



       

·        Praca domowa: ODPOCZYNEK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz